Gruppe Marihøna

Dette er gruppen for barn fra 3-6 år

Marihøna er gruppa for barna mellom 3 og 6 år. Det er 11 barn på gruppa. Barna deles inn i grupper i aktiviteter både inne og ute, og vi har daglig felles aktiviteter for hele gruppen.Vi har faste turdager og utedager i uka, og ellers er vi ute hver dag. På turdagenen pakker vi sekken og tar lunsjen ute i naturen. Skolestarterne har en egen gruppe, og de samles hver fredag til samlende og utfordrende aktiviteter. Avdelingen jobber med inkludering og vennskap. De voksne er tett på og samtaler og reflekterer sammen med barna om små og store situasjoner som oppstår. Målet er at barna skal inkludere hverandre i lek og aktiviteter, si fra til hverandre på en fin og respektfull måte og lære seg å løse konflikter på en god og respektfull måte.