Bekledning

Bekledning til de forskjellige årstidene

Det er foreldrene som har ansvaret for barnas tøy og passe på at de har med det som trengs av klær til enhver tid. Alt tøy skal være merket. (Merkepenn og bestillingsskjema på navnelapper, henger på tavla) Foreldrene tar med tøy hjem til vasking eller tørking. Det henger mange dresser og regntøy i garderoben, og de tørker ikke i barnehagen, det er derfor viktig at dere tar vått tøy hjem. Husk å sjekke klærne hver dag. Vi er i perioder mye ute, og det er viktig at barna har klær etter vær, slik at de opplever det som godt å være ute. Husk at dere også sjekker strikk under føttene på regntøy og dresser, og at barna har riktig størrelse på klær og skotøy.

Dette anbefaler vi å ha med av klær:

Skifteklær: Strømpebukse/stilongs,sokker,body,truser,ullundertøy,bukse,genser. Et lite tips: Stilongs er praktisk, da er det bare for barnet å skifte sokker om de blir våte på føttene. Husk: Når dere får våte klær hjem, ta med tilsvarende til barnehagen neste dag.

Vår, sommer og tidlig høst: Tynn parkdress, regntøy, tynnere ullundertøy eller fleeceklær, votter,gjerne to par,tynn lue,hals,støvler og sko. Ha også med passende klær til solfylte og varme dager.

Sen høst,vinter og tidlig vår: Tykk dress, regntøy, ull-eller fleeceklær. Votter, både regnvotter og votter som holder dem varme i snøen, ullsokker, vintersko, og cherox,tykk lue og hals.