Om Marihøna barnehage

Litt om Marihøna barnehage

Marihøna barnehage er en liten privat barnehage på Leknes. Barnehagen har to grupper. En gruppe for barn fra 0-3 år: Sommerfuglene, og en gruppe for barn fra 3-6 år: Marihøna.

Marihøna barnehage eies og drives av Samvirkeforetaket Marihøna barnehage Leknes SA. Barnehagen ligger midt i Leknes sentrum, med et flott og kupert uteområde. Det er fine områder i nærheten som egner seg godt til turer. Storgruppa har fast turplass i nærområdet.

Innemiljøet i barnehagen: Barnehagen var tidligere en privat bolig. Barnehagen har vær gjennom flere byggetrinn, og fremstår i dag som en modene barnehage med to etasjer. I første etasje har vi et stort fellesrom, to aktivitetsrom og garderober. På loftet har vi tre aktivitetsrom, personalrom og kontor. Vi har gode muligheter til å dele barna inn i små grupper.

Utemiljø: Barnehagen har en stor lekeplass med kupert terreng, som gir mulighet for allsidig lek. Den ligger lunt til. Vi har en flott sykkelsti rundt barnehagen, lavvo, sandkasser, klatrestativ, skute og en flott akebakke.