Aktivitetsdag i barnehagen

Tirsdag 7.3.17 hadde vi aktivitetsdag i barnehagen

Tirsdag hadde vi aktivitetsdag i barnehagen. Vi hadde forskjellige aktiviteter som flaskeløp, hinderløype, kaste ertepose i bøtta,skigåing og aking. Vi hadde strålende vintervær og både små og store koset seg ute denne dagen. Barna ble delt i grupper og vi rullerte på postene. Barna var ivrige, og de fleste av barna prøvde seg på alle aktivitetene. Noen måtte ha litt hjelp både i akebakken, flaskeløp og hinderløypa. De fleste mestret mer og mer på egen hånd etter hvert, noe som er med på å styrke mestringsfølelse og tro på  at dette får jeg til. Dagen var preget av mye latter og glede. Barna var skrubbsultne og slitne da det var tid for lunch og maten gikk ned på høykant. Etter lunch fortsatte barna med både skigåing og aking. Barna fikk utdelt diplomer etter 14. Måltidet, og det syntes de var veldig stas. Alle var kjempefornøyd med dagen og vi var enige om at vi hadde hatt en kjempefin dag!