Kosthold i barnehagen

Vi jobber med å optimalisere kostholdet i barnehagen.

Vi jobber med å optimalisere kostholdet i barnehagen. Vi har innført to varme måltider i uka, tirsdag og fredag. Barna er med på prosessen fra å være med på å bestemme hva vi skal spise, handling og tilberedning. Vi er i startfasen på denne prosessen, og vi kan enda bli bedre og utvikle kostholdet mer i barnehagen.Vi har fått hjelp av Bjørg -Elin Finstad til å se på kostholdet vårt i barnehagen. Vi skal veksle mellom fisk og kjøtt til de varme måltidene. Vi har også tatt bort en del pålegg som tubeost og brunost. Vi har egg til alle de andre lunchmåltidene. Fruktstunden har vi også gjort til et bedre sammensatt måltid. Mindre sukker og mer næring. Barna får servert yoghurt naturell m/bær, smoothie og grønnsaker med dipp. Det ligger bilder fra matlagingen på foreldresiden.