Tur til Pollen ved Vikingmuseet

Onsdag 1.6.16 gjennomførte vi den årlige turen til pollen ved vikingmuseet.

Onsdag 1.6.16 gjennomførte vi den årlige turen til pollen ved vikingmuseet. Vi dro fra barnehagen med buss, noe alle barna hadde sett frem til. Vi ble kjørt til kirka i Borge, og derfra gikk vi ned til pollen. Klokka var allerede blitt så masse at det var klart til å fyre opp grillen. Mens maten ble gjort klar, utforsket barna nærområdet sammen med de voksne. Vi klatret og balanserte på stokker, klatret i trær, plukket myrull, og lekte med sand. Så var det klart for mat, og vi samlet alle barna for å spise. Det smakte veldig godt med pølser og brød. Etter mat gikk vi ned til pollen og så på vikingskipet. Det lå en stor blåse ved naustet som barna ble veldig opptatt av, makan til stor ball!😊 Så gikk vi ned til vannet for å kaste stein, det var kjempegøy. Noen av barna plumpet uti, og ble litt våte😊Vi hadde en kjempefin dag og nå var tiden inne for å gå tilbake til bussen. Det var en sliten og fornøyd gjeng dom dro tilbake til barnehagen😊Se flere bilder fra turen på foreldresiden.